2021. április 18., vasárnap

7. OSZTÁLY FELADATA

Sziasztok! 
FIGYELMESEN OLVASSÁTOK EL A FELADAT SZÖVEGÉT!
Az előző feladatnál vonalas tanulmányrajzot kellett készítenetek otthon talált tárgyakból készített kompozícióról.
Most tónusos tanulmányrajzot kell rajzolni egy általam megadott kép alapján. A képen továbbra is egyszerű tárgyak csoportja látható. A kép fekete-fehér, nincsenek rajta színek. Mégpedig azért, hogy most a színek ne vonják el a figyelmed a tónusokról, formákról. 
Továbbra is a formákat, a tömeget, a térbeli viszonyokat vizsgáljuk, de most a feladat kiegészül az árnyékolással is.
Méret: A4
Technika: puha (2-6B) grafitceruza
Figyeld meg alaposan a formákat! 
Folyamatosan viszonyítsd az arányokat, ellenőrizd a rajzodat! 
Használj halvány segédvonalakat (pl. forgástest tengelye, melyre szimmetrikusan felépítheted a forgástest mindkét oldalán a forma kontúrját; vagy figyeld meg, hogy ha a kockára helyezett forgástest függőleges tengelyét lefele meghosszabbítod, akkor az a vonal egybeesik a kocka felénk eső függőleges élével!)
Próbáld meg pontosan és minél gazdagabb tónusskálával visszaadni az ön- és vetett árnyékokat! Ezzel együtt az üveg felületének csillanását is (ezt lehetőleg ne visszaradírozással, hanem kihagyással oldd meg!).
Tónusozásnál a ceruzád hegyét használd (sraffozz, satírozz), ne maszatolj!
A megadott beállítást a rajzlapodra érdemes álló formátumban rajzolni.
Először halványan vázold fel a főbb formákat, vonalakat, majd csak azután kezdd el kidolgozni fokozatosan a részleteket, ha már több irányból is leellenőrizted a rajzod helyességét!

Először azt a fekete-fehér képet látod, amit le kell rajzolni!!! Utána néhány példa következik a tónusos tanulmányrajzra - nem ezeket kell lerajzolni!!!

TEHÁT AZ ITT LÁTHATÓ KÉPET KELL LERAJZOLNI!


MOST KÖVETKEZNEK A CSAK PÉLDÁNAK SZÁNT KÉPEK:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

8. OSZTÁLY FELADATA

  LÉGY SZÍVES OLVASD EL   VÉGIG ! A következő feladatban sziporkáztathatod a fantáziád! 1. Tervezz fantázialényt különböző létformák összeka...